You are here!!


5 начина да се възполвате максимално от 10-минутната си почивка

Спрете да пишете на клавиатурата и си дайте почивка! Само десет минути време за себе си ще ви изпълнят с повече енергия и ще сте по-ефективни, когато се върнете обратно на работното си място. Така че изключете екрана на компютъра, изключете звука на телефона и изпробвайте някои от следните предложения за ефикасна 10-минутна почивка.

Направете си масаж

Самомасажът не само ще облекчи изморените ви и болящи мускули, но също така ще ви изпълни с мотивация и енергия. Гърбът ви се е схванал от дълго седене пред компютъра? Масажирайте нагоре и надолу гръбнака си с кокалчетата на ръцете с кръгови движения, докъдето стигате, а после обвийте ръце около тялото си в прегръдка, за да се разтегнат мускулите на гърба. Ако имате топка за тенис в чантата си за спорт, събуйте обувките си и разтъркайте стъпалата си в нея като прилагате натиск за по-добър ефект и страхотен масаж на стъпалата. Масаж на ръцете с хидратиращ крем също ще подмлади и омекоти кожата на изморените ви ръце.

Заредете се с енергия със здравословна закуска

Заредете батериите си с парче плод или шепа сурови ядки. Пийте вода – лесно е да забравите, но това ще ви помогне да останете концентрирани и мотивирани. Недейте да пиете и ядете, докато работите. Отделете няколко минути, за да се насладите максимално на храната и напитката си.

Стимулирайте мозъка си

Ако имате чувството, че не можете да се концентрирате, спрете работа и си дайте 10-минутна почивка. Бързите упражнения за ума са чудесен начин да събудите мозъка си и да се съсредоточите отново. Опитайте да решите судоку за десет минути, да изчислите колко километра сте пробягали тази седмица, а защо не и да напишете хайку! Кратките и интензивни упражнения, които карата ума да се съсредоточи, са отлични за трениране на мозъка и подобряване на паметта. Има достатъчно интернет сайтове, където ще намерите упражнения за мозъка, но най-добрият вариант е да стоите далеч от компютъра.

Станете от компютъра

Очите се натоварват, зачервяват се и се подуват от гледане в екрана по цял ден, така че си дайте почивка и се отдалечете от мишката. Бърза разходка за десет минути, ако е възможно навън, ще ви освежи, а очите ви ще си починат, защото, когато сте навън, гледате надалеч пред себе си. Използвайте времето, за да съсредоточите мислите си върху неща, които не са свързани с работата, и да свършите нещо полезно.

Медитирайте с музика

Пуснете си успокояваща музика и използвайте 10-минутната си почивка, за да медитирате. Започнете с дълги и дълбоки вдишвания през носа и издишвания през устата, което веднага ще ви успокои, и оставете умът ви да се рее. Изберете парче, което трае 10 минути, и така няма да ви се налага да се безпокоите, че ще изгубите представа за времето – когато музиката свърши, е време отново да се захванете за работа! Ако медитирането не ви допада или пък се притеснявате, че ще заспите, без да искате, изберете някоя от песните, които ви носят щастие. Потропвайте с крака в ритъма на музиката, разкършете рамене и усетете енергията...

Тези идеи за 10-минутните ви почивки ще ви успокоят, мотивират и отново ще сте готови да се захванете за работа!

ВДЪХНОВИ СЕ
Здравословен начин на живот