You are here!!


Съвети как да сготвите за 10 минути при натоварен график

Нека си го признаем – понякога седмицата ви е толкова натоварена със срещи и дълги часове работа в офиса, че вечерите, които изискват дълго време за приготвяне, просто не са в менюто. За щастие това не означава, че трябва да правите компромиси с вкуса или качеството. Тези съвети за бързо готвене за 10 минути се вписват идеално в натоварения ви график, но също така са здравословни и вкусни – и ви позволяват да балансирате между здравословната храна и бързината.

ЗАПАСЕТЕ СЕ С УРЕДИ, КОИТО СПЕСТЯВАТ ВРЕМЕ

Първият важен съвет как да направите кухнята си по-ефикасна е да инвестирате в няколко уреда за пестене на време, които ще ви помогнат да направите храната вкусна и питателна с минимална подготовка. Това включва ръчни „спиралайзери” и белачки за тънки дълги ивици, с които можете да приготвите вкусни и хранителни „спагети” от тиквички, моркови и други свежи зеленчуци; хубав кухненски робот и блендер, които режат на тънко, стържат, кълцат и правят пюре за секунди, и няколко висококачествени незалепващи тигана, за да се измиват по-бързо. Набавете си и няколко хубави ножа и брус за точене, за да оптимизирате кухнята си и да готвите като професионалисти.

КОНСУМИРАЙТЕ ПОВЕЧЕ СУРОВИ ХРАНИ

Здравословният хранителен режим включва и големи порции сурови и необработени плодове и зеленчуци. Рецептите със сурови храни, които да сервирате със здравословни ястия, включват „супер салатите”. Направете една такава с колкото искате зеленчуци, плодове, ядки и семена, а после ги залейте с дресинг от кисело мляко и подправки. Други предложения за сурови ястия са гаспачо и други студени супи (кухненският робот и блендерът са идеални за тази задача), тапас с накълцани зеленчуци, хумус и запчени пилешки гърди без тлъстини, гръцка салата с краставица, червен лук, домати, сирене фета и сушен риган.

10-МИНУТНИ РЕЦЕПТИ ЗА ФУРНА И КОТЛОН

Има много ястия, които могат да се приготвят във фурна или на котлон за 10 или по-малко минути. Опитайте филе от прясна сьомга с аспержи и сусамово олио, загърнати в алуминиево фолио, запечени във фурната. За бързе и вкусна стир-фрай (stir fry) рецепта сложете броколи, снежен грах и нарязано зеле в уок тиган, прибавете парчета пилешко без тлъстина или тофу, а после добавете и соев сос. Друго вкусно и бързо предложение е обикновен омлет с нарязани гъби, малко настърган пармезан и пресен магданоз. Поднесете със салата.

ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗАМРАЗЕТЕ ЗДРАВОСЛОВНИТЕ ЯСТИЯ

Когато имате повече време, пригответе големи количества от ястия, които могат да се замразяват, като лазаня, бобена и зеленчукова супа, рибени кейкове от сьомга, енчиладас с пилешко, и ги замразете в кутии за храна. После по време на по-натоварените седмици ще се наслаждавате на здравословните ястия на момента. За да се запазят витамините и вкуса, най-добре консумирайте замразените храни до седмица след приготвянето им.

ВКАРАЙТЕ В ДЕЙСТВИЕ УМЕНИЯТА СИ ДА ПЕСТИТЕ ВРЕМЕ

Вкарайте в действие уменията си да пестите време и да постигате целите си. Ако си поставите за цел да прекарвате по-малко време в кухнята и повече време със семейството си и да се наслаждавате на вечерите с тях, ще сте допълнително мотивирани да оптимизирате кухнята си и готварските си навици.

МИСЛЕТЕ ЗА ГОТВЕНЕТО КАТО ЗА МЕДИТАЦИЯ

Дори когато ви отнема само 10 минути, готвенето може да е чудесен начин да успокоите ума си и да се заредите с енергия след дълъг ден, така че да посрещнете новите предизвикателства на следващия. Мислете за приготвянето на храната като за вид медитация – от рязането на зеленчуците до постигането на точните вкусове – и го направете част от стремежа си към по-балансиран живот.

Споделете с нас вашите бързи рецепти за 10 миути – какво готвите?

ВДЪХНОВИ СЕ
Здравословен начин на живот