You are here!!


Златните правила на балансираното хранене

Знаете колко е важно да се храните балансирано, но понякога забързаният начин на живот може да ви попречи. Тези пет прости правила са лесни за помнене и ще ви помогнат да поддържате тялото си в топ форма!

Започнете деня със здравословна закуска

Да започнем от самото начало. Важно е от самия момент, в който се събудите, да започнете деня така, както искате да протече. От години нутриционистите повтарят, че е изключително важно да ядем здравословна и питателна закуска всеки ден. Защо? Защото тя дава тласък на метаболизма ни и ни зарежда с енергия за целия ден. Ако пристигнете на работа с къркорещ стомах, ще ви е по-трудно да се концентрирате и е по-вероятно да ядете нездравословна храна между храненията. Добрите храни за закуска са плодовете, овесените ядки и натуралното кисело мляко.

Ограничете нездравословните храни

Ваш колега е донесъл домашни сладки и ги е оставил на масата за всички... Какво да направите? Колкото и да се изкушавате, опитайте да се удържите. За да избегнете подобни случаи, винаги си носете плод на работа. Така ще си набавите енергията, от която тялото ви има нужда, но без шоколадовите пръчици!

По-малки порции, но по-често

Когато дойде време за обяд, често изяждаме повече, отколкото е нужно, защото сме гладни. Вместо това разделете храната си на по-малки порции, които да хапвате на всеки 3 часа. По този начин никога няма да сте толкова гладни, че да преядете. Пригответе си предварително няколко кутии с храна за работното място. Така няма да се изкушите да отидете до ресторанта и ще спестите пари!

Правилно разпределени проценти

Когато става въпрос за чинията ви, един лесен начин да сте сигурни, че се храните балансирано, е половината да съдържа зеленчуци без скорбяла или салата. Време е да повярвате в силата на листата! Тъмните листни зеленчуци като спанака, къдравото зеле, сарепската горчица и цикорията са не само вкусни, но също така и пълни с фибри и каротeноиди (антиоксиданти). 25 % от чинията ви трябва да съдържат протеини без тлъстини – например пилешко или пуйка без кожата. Останалите 25 % трябва да са съставени от въглехидрати, от които най-здравословните са пълнозърнестите храни и храните с нисък гликемичен индекс – сладки картофи, леща, нахут и др. Ако спазвате това правило за 50:25:25 при всяко хранене, ще осигурите на тялото си балансирана комбинация от хранителни вещества.

Пийте вода

Често бъркаме жаждата с глад. Малко хора пият достатъчно вода, така че винаги си носете бутилка с вода в чантата и помнете да пиете постоянно през целия ден. Когато сте дехидратирани, чувствате умора и рискувате да ви заболи глава, да ви се завие свят, да ви пресъхне устата и кожата ви да стане суха. Създайте си навик да изпивате по една чаша вода веднага, когато станете сутрин, с кафето на работа, по време на и след обяд и преди да си легнете. Направете водата част от ежедневния си режим и ще сте хидратирани през целия ден.

Следвайте тези златни правила за балансирано хранене и вашето тяло ще се чувства по-здраво, по-щастливо и изпълнено с енергия. Имате ли някакви предложения за спазване на балансиран хранителен режим при забързан начин на живот?

ВДЪХНОВИ СЕ
Здравословен начин на живот