You are here!!


Енергия през целия ден: 9 идеи за здравословна и вкусна закуска за цялото семейство

Като родител знаете, че закуската е най-важното хранене през целия ден. Важно е децата ви да приемат питателна и балансирана храна, преди да отидат на училище, така че да имат достатъчно енергия през целия ден. Предлагаме ви 9 идеи за здравословна, вкусна и бърза закуска, която ще хареса на цялото ви семейство, включително и на най-младите членове.

Балансираната закуска е винаги на първо място за вас и вашето семейство, колкото и натоварен да е денят ви и каквито и предизвикателства да се изправят на пътя ви. Но когато имате срещи на работа от сутринта, алармите звънят, а децата трябва да се изкъпят и облекат, е трудно закуската да е момент на спокойствие със здравословна храна за цялото семейство. Понякога трябва да използвате въображението си, за да сте сигурни, че децата ви ядат здравословно, преди да отидат на училище.

Най-лесният начин да мотивирате децата си да харесат закуската е да я представите като игра – игра, в която могат да участват, така че „да се почувстват като големите”. Включете ги в подготовката – нека помогнат и намажат маслото на препечените филийки, да подредят масата или да смесят мюсли и кисело мляко в купички. Друга хитринка е да добавите цвят и настроение като например наредите пресни плодове в чинията на детето във формата на любимите му животни.

Палачинки

Това е любимо ястие на децата, а вие можете да добавите брашно от елда към тестото, за да ги направите по-хранителни. Спестете време като приготвите сместа от вечерта. Може да се държи в хладилника до 48 часа. За да направите пълнозърнестите палачинки по-вкусни, добавете боровинки или други плодове и ги подредете като „личица” върху палачинката.

Домашно мюсли

Комбинирайте овесени ядки, сурови ядки и сушени плодове без захар (стафиди, кайсии, сушени сливи, ябълки и др.) и добавете малко сол, за да направите вкусно домашно мюсли. Става още по-богато на вкусове и хранително, ако се добави кисело мляко.

Гореща каша от овесени ядки с плодове

Здравословната и топла овесена каша отнема само 15 минути на котлона и 5 минути в микровълновата печка. Можете да добавите банан и мед или ябълка и канела, за да приготвите закуска, която децата ще харесат. Изберете сурови нарязани овесени ядки пред полуготовата овесена каша, която е обработена и често пълна с добавена захар.

Яйца върху препечена филийка или мъфин

Независимо дали са сварени във вода или пържени в малко зехтин, яйцата са чудесна храна веднъж или два пъти седмично, ако децата ви предпочитат пикантна закуска. Сервирайте върху препечен пълнозърнест хляб или върху английски мъфин.

Кифлички

Тези ронливи печива са питателна и вкусна закуска, особено когато се сервират с пресни плодове. Прибавете стафиди или сушени кайсии за натурален сладък вкус и допълнителни фибри.

Фъстъчено масло с банан върху препечена филийка

Децата обичат фъстъченото масло, а върху пълнозърнест препечен хляб то се превръща в хранителна и богата на протеини закуска, която ще им осигури нужната енергия за началото на деня. Бананите съдържат калий, а пък вие можете да им позволите да нарисуват весели личица върху хляба с парченца от банана.

Оризов пудинг

Кремообразен и вкусен източник на калций, оризовият пудинг е ястие, в което децата ви ще се влюбят. За допълнителна хранителна стойност добавете свежи плодове – зрели праскови или боровинки.

Пресни плодове и смути с кисело мляко

Идеална комбинация от протеини, витамини и калций, смутитата от пресни плодове с натурално кисело мляко са перфектната и лесна закуска, която децата ви ще оценят. В зависимост от сезона можете да опитате банан и портокал, манго и ягоди или круша, киви и боровинки – децата обичат разнообразието.

Угощение за уикенда: пържени филийки

Тази гощавка е идеална, когато имате останал хляб. Разбийте две яйца с мляко, малко захар, канела и индийско орехче. Потопете хляба в сместа, преди да изпържите до златисто филийките в тиган с малко масло. Насладете се на тази питателна закуска за цялото семейство с истински кленов сироп и пресни плодове.

Имате ли други тайни за семейна закуска? Споделете ги с нас.

ВДЪХНОВИ СЕ
Здравословен начин на живот